Подорожі

Вранці прокинулися під “прощання слов’янки” з мого будильника і бурчить шум дизелів порома. Наш пором потихеньку підходив до moskenes.зустрічайте нас, лофотени…

після попередження про швидке прибуття ми спустилися в трюм, відв’язали байк.після того, як виїхали машини, рушили і ми.першим пунктом на лофотенських островах було село з найкоротшою у світі назвою. Село “о”. Або, по-норвезькому – “å”. Виїхали з причалу і згорнули ліворуч. Через пару хвилин ми вже у заповітного дорожнього знака. До слова, це самий вкрадається знак в світі. І з нами трапилася кумедна історія.тільки ми зупинилися біля знака, зробити пару фото, на узбіччі зупинилася машина. Мужик вийшов з машини і почав фотографувати її на тлі моря і на тлі нас. При цьому всьому, повністю перекривши рух по своїй смузі.потім за ним зупинилися наші друзі з риги. Юра вийшов з машини і попрямував в нашу сторону, теж зробити селфі біля знака.мужик сів у свою машину, від’їхав метрів сто і знову зупинився. А поїхав тільки після того, як ми роз’їхалися.загалом, було зрозуміло, що мужик чергував нас, щоб ми знак не сперли. Активні превентивні заходи, так би мовити. З пасивних заходів-це спиляні головки болтів, що тримають знак.загалом ми прокотилися по селу і поїхали далі, вздовж островів. Оскільки з кожним кілометром ми наближаємося до півночі, температура повільно але впевнено повзе вниз за шкалою цельсія. Погода на островах не радує. Фотографуватися особливо не зупинялися. Наступною точкою в нашому аркуші було містечко andenes. Це північна точка островів. Звідси хотіли потрапити на китове сафарі. Ми їхали бадьоренько, а на хвіст нам сів, судячи зі звуку, харлей. Він щільно тримався за нами, кілометрів 80. В одному місці, я неправильно звернув, проїхав метрів 50, пішов на розворот і він за мною. Зустрілися поглядом на розвороті, посміхнулися один одному, привіталися і поїхали далі. Я вперед, він за мною. За одним з поворотів я побачив кафе і тут же звернув, так як ми не снідали і трохи замерзли. Харлей з гарними рокотом поїхав далі. Ми зупинилися в gullesfjordbotn camping, координати: 68.5324457037099, 15.729050307732091 поставили байк, увійшли в кафе, взяли по тортику і попросили господаря налити побільше кави в чашку, тому що ми замерзли. На що він відповів нам — можете пити каву, скільки вам захочеться. Дуже приємно. Ми сіли за затишний столик, випили по дві чашки кави, відігрілися, подякували господаря і вирушили далі.до речі, не далеко від міста є ще один знак “å”, про який мабуть ніхто не знає і ніхто його не краде.наш маршрут лежав до організації whale safari andenes. Координати 69.324048, 16.117579.приїхали, пішли на рецепшн, але на наш жаль, сьогодні виходів немає. Все пов’язано з погодою. На березі трохи вітряно, але в морі, сказали, шторм. Ми пройшлися по узбережжю, знайшли ще одну контору, але і там нам відмовили, пославшись на шторм. Сказали, на завтра гарантії немає, потрібно чекати. На жаль, чекати нас не влаштовує. Ми засмутилися, повернулися в початок міста, сходили на пляж, в магазин і поїхали на причал, чекати пором у бік материка. За нашою спиною атлантичний океан, вірніше-норвезьке море, але перший варіант звучить приємніше:) …на причалі встановлено інформаційне табло, на якому щось писалося по-норвезькому і дата прибуття порома кілька разів змінювалася. Разом з нами чекали кілька велосипедистів, але вони теж не знають. Доводилося просто чекати. Пізніше вони знайшли жінку, яка переклала їм інформацію. Загалом, через шторм пором затримувався. Ми відійшли в сторону, знайшли столик, вай-фай якоїсь портової компанії. Там і пообідали. Після обіду вирушили бродити по причалу …а тут мабуть чайки бенкетували морепродуктами …через якийсь час з’явився харлей, який переслідував нас вранці. Ми дізналися один одного, поговорили, хто звідки, куди їде, познайомилися. Нашого нового знайомого звуть андре, родом він (якщо пам’ять не зраджує) з-під trondheim. Каже, все життя працює водієм, але в цій частині норвегії не бував. Їде, як і ми, та так як і більшість тут – на нордкап. Поки говорили, ось і подали наш пором.тут, по-моєму, ми вперше оплатили переправу на місці, за допомогою карти. Якщо не помиляюся, то пором обійшовся в 237 крон. Занурилися, закріпили байки і вирушили в зал.спочатку все було добре, але коли пором вийшов у відкрите море, стало зрозуміло чому ми не змогли відправитися сьогодні на китове сафарі. Поромом почало так качати, що в якийсь момент здалося, перепади висоти підлоги становили не менше метра.мене зазвичай не заколисує, але тут було якось не по собі. Люди навколо почали метушитися, бігати за пакетиками. Тому я прийняв горизонтальне положення і заснув. Крізь сон чув, як в барі кілька разів впало і розбилося якесь скло. Коли прокинувся, таня сиділа за столом. Її почало нудити, андре зорієнтувався і звідкись приніс паперові пакетики. Але не стали в нагоді. Потім таня розповіла, що поки я спав, вона двічі бігала в туалет — знудило. Наш пором йшов в порт gryllefjord. Зупинитися на нічліг ми планували в tromsø. Поговорили з андре, він знайшов недорогий готель, за 60 євро, що нас цілком влаштовувало. Мій навігатор показував дорогу в 218км і більше трьох годин шляху. Він показав у своєму навігаторі дорогу з поромною переправою, через botnhamn. 146 км і дві з половиною години в дорозі. Ок, їдемо разом. Андре поїхав вперед, я за ним. Через якийсь час ми вперлися в ремонт тунелю. Поки стояли, переговорили, у мене по дорозі була ще одна мітка — гора segla. І відстань до неї була смішна-близько п’яти хвилин в сторону. Але очікування затягнулося. До слова, ось харлей андре:андре сходив до чергового, переговорив з ним, сказав що тунель відкриється о 21:00. Потім дістав з кофра розклад поромів, погортав і сказав, що у нас є ризик не встигнути на останній пором. Пором відправляється о 21:25 а від тунелю де ми стоїмо до причалу навігатор показує 23 км, близько 20 хвилин їзди. Плюс, першими після відкриття тунелю поїдуть зустрічні машини, так як машина супроводу знаходиться з їх боку. Андре у своїй роздруківці знайшов номер телефону, подзвонив на пором, поговорив і сказав, що пором почекає нас максимум п’ять хвилин, потім домовився тут, щоб нас пустили перед автобусом, щоб ми виграли хоч трохи часу. Загалом, гору segla ми поспостерігали з місця стояння, через фіорд. Я придивився на карту і зрозумів, що ми стоїмо в акурат навпроти цієї гори.ось що мені сподобалося, це точність норвежців. О 20:59 з тунелю виїхала працююча там машина і о 21: 02 з тунелю здалася машина супроводу з табличкою на даху «ledebil». Машина згорнула в сторону, проїхали всі, кого вона провела за собою, потім розвернувшись повела через тунель нас. Як тільки шлях став вільний, андре так притиснув гашетку, що я офігел. Він проходив повороти, не скидаючи швидкість (60-80км/год). Мені ж було легше, я бачив його маневри і вже знав яку траєкторію на цій швидкості вибрати для проходження повороту. Словом, ми помінялися ролями. Вранці я вів його по лофотенах, а зараз він веде мене по материку. На пором ми приїхали навіть раніше.я кажу андре-ти добре знаєш цю дорогу? він відповідає-ні, я їду тут вперше в житті. Да уж, ты отличный пілот. Посміялися і в’їхали на пором. Тут байки кріпити не стали, просто підперли заднє колесо черевиком.пройшли в зал, капітан пригостив нас чаєм. Я питаю андре, а чому чай безкоштовно? це твій знайомий? він відповідає-ні, це нам за те, що ми встигли і вони не чекали нас.ми посиділи, попили чай зі вкусняшками, поговорили на рахунок штрафів, камер фіксації і тд. Далі, вже поспішаючи поїхали в tromsø. Місто цікаве тим, що головні дорожні артерії міста проходять під землею, включаючи кілька кільцевих розв’язок. Навігація в тунелях не працює. Ми заїхали, згорнули-приїхали на парковку — не туди. Їдемо далі, вискочили з тунелю, навігатор не встиг одуплитися і повів нас кудись не туди. Ми трохи покружляли, і в підсумку приїхали в готель smarthotel tromsø, координати 69.648924, 18.951404. Андре, виявляється забучив номер, ми ж їхали просто так. У підсумку нам оголосили вартість номера 85 євро. Ми в непонятках, андре поговорив з хлопцем, сказав, що в інтернеті коштує вартість 65 євро. У підсумку, зійшлися на 72 євро. Таня залишилася чекати нас у фойє, а ми поїхали паркувати коней. Спочатку приїхали в підземний паркінг, але шлагбаум на нас не реагував. Я помітив знак» мотоциклістам в’їзд заборонений”, показав андре, що ж, довелося розгортати і їхати шукати парковку для мотоциклів. Знайшли таку метрах в трьохсот від готелю. Крім нас мотоциклів не було. Андре поставив свій харлей майже на тротуарі, я поруч з ним. Накрили байки, забирали речі і вирушили в готель. Біля номера попрощалися – ми вже навряд чи побачимося, вранці ми плануємо трохи погуляти по місту і заїхати в ще одне цікаве місце. Прийшли в номер, купувалися, перебрали речі і вклалися спати.вранці 16 серпня прокинулися, зібрали речі і пішли до байка. По дорозі я помітив жінку в поліцейській формі, вона ходила і заглядала вЛобові стекла автомобілів. У мене в голові проскочило-парковки перевіряє. Підійшли до нашої хонди, а вона виявляється стоїть на тротуарі, поруч ще один скутер, а інші байки припарковані по паркувальній лінії. Я поспішаючи зняв чохол, зняв замок з переднього колеса, переставив байк до всіх інших і почав пакувати кофри. Обертаюся, бачу ця дама вже крутиться біля скутера. Пофоткала загальний вигляд, номери, приборку і в підсумку начепила на ручку керма жовтий папірець. Як я зрозумів-виписала штраф за паркування.нас, можна сказати, пронесло. Таня каже, ти бачив поліцейську, чому не переставив цей скутер теж? блін, мені навіть в голову не прийшло … Та й чіпати чужу техніку, раптом сигналка і тд.коротше, пішли гуляти по місту.десять ранку – а місто порожнє. Магазини, кафе, все закрито. Ледве знайшли якусь кафешку, де змогли мало-мальськи перекусити.пізніше на вулиці почали з’являтися люди і відкриватися магазини. Ми прогулялися, купили трохи речей і поїхали далі.наступна точка знаходиться зовсім поруч, за містом. Це місце загибелі німецького лінкора “tirpitz”.пофоткалися і поїхали далі, на північ. Меморіальна плита виготовлена з частини корпусу лінкора. Що вам сказати-жлезяка значної товщини, сантиметрів десять, на вскидку.неподалік від міста alta знайшли кемпінг. Заїхали, подивилися номери, таню не вразило. Що ж, їдемо далі, надихаємося видами.а ось і перші на нашому шляху північні олені.дотягнули до міста alta. Тут знаходиться музей наскельних малюнків. Координати музею: 69.947478, 23.186612. Оскільки сюди ми приїхали пізно, нікого вже не було, ми просто пішли, погуляли між малюнків, пофоткали і вирушили далі.з альти виїхали близько 22 годин, по дорозі заправившись.потрібно б шукати притулок на ніч, але все навколо закрито. Відкрив карту, мапс.ми показав» рибальську хібару ” в п’ятдесяти км від нас, їдемо. Благо ми знаходимося в заполяр’ї і ночі тут світлі. Я вчепився за легковиком, який досить непогано їхав. Через якийсь час ми доїхали до нашої точки — темно і немає ніяких ознак життя. До нордкапа залишається 170 км.можна зробити нічний ривок і доїхати до крайньої точки нашого маршруту. Але ж мета не варто тупо добити, мета-увібрати якомога більше вражень і емоцій. Тому шукаємо місце для намету. Уздовж дороги розкидані будиночки, схожі на дачі. Помітили світло в одному з таких будиночків, зупинилися, запитали чи не здають вони кімнат – на жаль немає. Потім згорнули у вуличку, знайшли поле, але таню налякало те, що поруч будинки, люди. Але ж не вовки ж! загалом їдемо далі, ще один з’їзд, тут теж не хоче, побачила табличку»охороняється поліцією”. Мене вже почала розбирати злість. Знайшов найближчу парковку біля дороги, кажу, не подобається біля людей – будемо спати біля дороги. Встановили намет, накачали матрац, залізли в спальник і заснули. Це у них ніч, якщо що…вночі прокинулися від того, що таня замерзла, та й моя спина була трохи гола і прохолола. На годиннику чотири ранку. Температура близько п’яти градусів. Поворочалися, абияк ніби зігрілися і знову заснули.